Technologia ZenCard rozpoznaje konsumenta po identyfikatorze karty płatniczej lub po podaniu numeru telefonu komórkowego podczas dokonywania transakcji. Wszystko działa w czasie rzeczywistym. Już przy realizowaniu transakcji, system umożliwia zapisywanie do programu lojalnościowego, zbierając zgody klientów (zapewniając zgodność z RODO) oraz dane dotyczące wykonywanej transakcji. ZenCard automatycznie oferuje posiadaczom kart spersonalizowane oferty i nalicza przysługujące rabaty.
System działa w czasie rzeczywistym na terminalu płatniczym. Wirtualna karta rabatowa to dla przedsiębiorcy opcja znacznie tańsza w utrzymaniu. Dla konsumenta system jest bardzo wygodny i nie wymaga noszenia dodatkowych kart czy kuponów. Kartą lojalnościową jest w tym przypadku dowolna karta płatnicza dowolnego banku.
Odpowiadając na potrzeby rynku, ZenCard wprowadził niedawno produkt uzupełniający – obsługę programu lojalnościowego dla płacących gotówką. Teraz klienci, którzy płacą gotówką, mogą również rejestrować się do programu lojalnościowego ZenCard poprzez terminal płatniczy.
ZenCard ma również rozwiązanie white label dla dużych klientów. Technologia ZenCard rozpoznaje konsumenta niezależnie od kanału, w którym kupuje, tj. kanał tradycyjny, e-commerce czy m-commerce. Dodatkowo ZenCard ma możliwość crossowania tych kanałów, obserwowania zachowań klientów e-commerce i sklepów stacjonarnych. Aby zaspokoić potrzeby zarówno przedsiębiorców, jak i konsumentów, Zencard rozwija się w kierunku posiadania własnej aplikacji mobilnej, która będzie dostępna na rynku już wkrótce.